FEEDJIT Live Traffic Feed

Compilation of Stacy's Blog in Akademi Fantasia Official Website

Posted in AF6 Official Website on 13 May 2008

Alamak!"

6 May 2008
Sebelum bersarapan pagi kami semua pergi ke dance floor untuk timbang berat. Dan pada minggu ini Stacy dh naik berat badan. Stacy naik 500g iaitu 48.5kg. Berbanding dengan minggu lalu 48.0kg.
Selepas itu kami semua bersarapan bersama-sama. Kami bersarapan roti canai. Sangat sedap. Seperti biasa untuk kelas pertama kami ada sesi dengan kelas ibu Fauziah Nawi. Kami disuruh menyanyi di depan dengan feel sekali.
Selepas tu kelas dengan Kak Nita. Kak Nita telah membantu kami bagaimana untuk berinteraksi dengan penonton semasa berada di atas pentas.
Seterusnya kelas dengan Cikgu Siti hajar, cikgu Shafi dan juga Cikgu Genervie. Cikgu membantu kami bagaimana nyanyi dengan teknik yang betul.
Cikgu jasmine dan pembantunya datang untuk menunjukkan cara-cara make up yang betul. Akhir sekali sesi cikgu Linda iaitu menari.


4 May 2008
Awal pagi jam 7.30am lagi kami dikejutkan kerana ada kejutan untuk kami. Kami disuruh bawa baju spare dan kasut kami di bawa ke kampong halaman Nubhan di Kuala Pilah. Kami telah dibawa ke homestay Warisan di Kuala Pilah untuk menghilangkan tension. Pertama kali datang ke tempat itu dan memang best sebab dapat merasai kembali kampong halaman. Ia mengingatkan Stacy kepada kampong halaman stacy di Sabah.
Tempat tersebut memang cantik dan strategik. Homestay yang dibina disitu memang sangat cantik.

Seperti biasa kami mendengar surat wasiat. Selepas membaca surat wasiat kami bermain congkak. Memang best dapat main congkak dengan mereka yang lain.

Selepas itu kami dihidangkan tempoyak, petai dan banyak lagi makanan-makanan yang sedap. Pertama kali mencuba tempoyak tersebut membuat stacy jatuh cinta dengan makanan itu. Stacy rasa mungkin Stacy akan berkahwin dengan Nubhan supaya dapat makan tempoyak selalu.

Seterusnya kami ada aktiviti luar. Kami berbasikal dan memancing. Kami juga diberikan games seperti galah panjang dan banyak lagi. Kami dibahagikan kepada dua kumpulan . Kumpulan Stacy dan rakan-rakan iaitu tempoyak telah menang. Memang best sangat kenangan tersebut dan saya berharap agar dapat enjoy seperti itu lagi lain kali.


Minggu ke-7 (isnin-jumaat)
Sepanjang minggu tersebut kami tidak dapat menulis diari kerana kami diberikan kerja yang banyak dan mencabar.

Kami telah diberikan dua lagu bonus iaitu Music of The night dan lagu medley P.Ramlee dan 1 lagu solo kami sendiri.

Kami telah diberi peluang besar untuk perform di Istana Budaya dengan iringan Orkerstra Kebangsaan di bawah pimpinan pengetua kami iaitu Cikgu Ramli M.S.
Sesungguhnya biarpun kami penat dan stress, tetapi syukur dapat buat persembahan yang baik pada malam itu. Kami sangat bersyukur dan berterima kasih kepada ASTRO kerana memberi kami peluang sebesar ini. Stacy tidak akan pernah lupakan kenangan termanis ini.


Posted in AF6 Official Website on 2 May 2008

"Seperti Biasa"

Seperti biasa setiap pagi kami bersenam dan seterusnya bersarapan

Cikgu Fauziah Nawi datang untuk mengajar kami tentang feel berkenaan dengan lagu medley P Ramlee

Cikgu Siti Hajar datang mengajar kami tentang vokal classical. Banyak yang kami belajar tentang teknik2 tersebut

Selepas tu Cikgu Shafie dan Cikgu Genervie dtg untuk mengajar kami lagu Phantom of The Opera

Pengetua juga datang untuk membantu kami dalam lagu tersebut

Akhir sekali kami belajar menari dengan Cikgu Linda.


Posted in AF6 Official Website on 29 April 2008

"Kuih Karipap, Kuih Koci"
24/04/08

Macam selalu kami sarapan pagi makan kuih karipap & kuih koci.

Selepas tu, Ibu Fauziah Nawi datang untuk lihat persembahan kami. Semasa saya nyanyi depan Ibu, saya nak cari feel untuk lagu saya tu tapi tak dapat.

Selepas itu kami menunggu Cikgu Linda datang..


Posted in AF6 Official Website on 24 April 2008

"Berat Naik 100 gram"

Seperti biasa kami sarapan pagi. Tetapi sebelum sarapan kami telah sebelum sarapan kami telah ditimbang berat dan saya sudah naik 100gram. Saya diarahkan untuk turunkan berat badan

Untuk kelas pertama, kami bersama-sama dengan ibu Fauziah Nawi untuk sesi pertama dalam hari ketiga ini. Kami telah diarahkan untuk menyanyi di depan ibu.

Seterusnya kami bersama-sama dengan kak Nita. Kak Nita telah memberi banyak tips untuk persembahan minggu ini.

Abang AC Mizal dan kawannya datang untuk memperkenalkan produk Dymium dan Abang AC juga memberi kami tips espresi muka untuk persembahan minggu ini. Ia sangatlah menyeronokkan. Baru kami sedar dimanakah kami itu.

Seterusnya ke kelas vokal bersama Cikgu Siti Hajar. Cikgu memperbaiki pernafasan saya yang banyak sangat. Cikgu Shafi turut membantu.


Posted in AF6 Official Website on 22 April 2008

"Don't Speak (No Doubt)"

Isnin
Hari pertama memang masih terasa debar-debar sebab baru dapat lagu. Harp-harap dapat praktis lagu dengan baik.Diberi lagu daripada Pengetua dan dikomen tentang persembahan minggu lalu. Cikgu Siti Hajar datang mengajar vokal. Cikgu Linda datang ajar menuju puncak!

Selasa
Hari kedua kami diarahkan untuk memakai baju spondor Peel Fresh. Awal pagi sebelum sarapan, kami buat senaman aerobik. Kami bersenam untuk merelaxkan lagi badan supaya bersemangat pagi-pagi ini.

Selepas bersenam kami makan sarapan. Antara sarapan yang disediakan;

- Karipap
- Kuih Ubi
- Nasi Goreng
- Nasi Lemak
- KFC

Seterusnya Mami Fatie datang untuk mengajar

Secret Writer  – (Saturday, May 17, 2008 6:10:00 PM)  

Dear Laura, Thanx 4 the correction, I really didn't notice it.Wah...U really big supporter for Stacy...I really appreciate it,we got same mission. come & visit Stacy's Frenz blog at www.stacyAF6.blogspot.com

Erm..maybe U can give us some tips or suggestion...TQ

Post a Comment

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP